Húsvét közeledtével tojásfestésre buzdítottuk falunk apraját-nagyját. Kértük, hogy segítsenek a munkában, és készítsenek hímes tojást. Legnagyobb örömünkre összesen 670 tojás érkezett be a köbölkúti Stampay János Alapiskolába. Ez még bennünket is meglepett. Volt köztük horgolt, ragasztott, festett.

Az otthonról hozott, kifújt tojásokat Monika tanító néni díszítgette délutánonként lelkesen a gyerekekkel. A szalagokat a napköziben kötözték rájuk. Sokat dolgoztunk a tojásfa szép látványáért, hogy az falunk éke legyen az ünnepek alatt.

Az egyik kisdiák, a harmadikos Csepiga Balázs édesapja sporthorgász, és ő üzemelteti a helyi horgászboltot is, aminek nagy sikere van a környékbeli pecások körében. Megkértük őt, hogy meséljen nekünk a halakról, a tavakról, a horgászásról. Nagy izgalommal vártuk őt az iskolánkba, és nem csalódtunk! Balázs bácsi nemcsak mesélt, hanem sok dolgot meg is mutatott és meg is tanított nekünk.

Etetőanyagot kevertünk titkos hozzávalókból, kifogtuk Gyuszi bácsit, a gondnokot, mértünk súlyt, és megszaglásztuk a furcsa illatú haletetőanyagokat. Új szavakat tanultunk, megnéztük, mit látnak a halak a vízben, sőt varázsoltunk is. A nagy titkot azonban mégsem tudtuk meg. Azt tudniillik, hogy miképp tudnánk mi is óriás halat fogni.

És végül néhány kép a Föld napján készült rendezvényről: